<body>

♥ Tuesday, April 12, 2011♥


Everyday. I never stop thinking about course that I should take. and which school is better for me.
.
.


1. Matriculation Labuan
Yeah. Matriculation is really my first choice. Result SPM saya memang ada syarat kelayakan untuk masuk ke sana. but I'm not really sure whether I am able to go there or not. and the course that I took there is account. so. adakah nama saya tersenarai untuk masuk ke sana ?? I dont know. Peluang sekarang memang susah mau dapat disebabkan saingan untuk masuk ke sana. Bayangkan 9000 lebih yang dapat straight A. memang susah untuk saya masuk ke sana. Kalau dapat, then syukur lah. andaikata im not the lucky girl. so once again byebye Matrix . Same as Maktab. Hampir frust terus tengok tue.
.
.


2. Maktab
Maktab ? Out of my list already. Why and why and why ?? because my name is not listed in the interview eligible candidates. I already check it yesterday. Check and check and check. *Berapa banyak kali check pun, nama saya tetap tidak ada tersenarai dalam calon kelayakan temuduga* So sad. ==' Ikutkan dulu, I really dont want to be a teacher and I really dont want to go to that school. Tapi sesiapa jak yang layak masuk ke maktab, memang terjamin lah masa depan. Thats why my mum really want me to study there. Masuk saja Maktab, terus dapat Ijazah . Keluar saja dari sana, terus dapat kerja sebagai seorang guru sekolah rendah. Nevermind lah. Bukan nasib ku juga mau masuk sana. Kawan saya dapat result cemerlang pun tidak tesenarai. huhu. So buat masa nie my own classmate tahun lalu belum ada lagi yang dapat Maktab. Really Unlucky
.
.


3. Form 6/Diploma
Many people said that form 6 is better than Diploma. yeahh. I know form 6 is more difficult rite ?? Tapi orang cakap masa depan terjamin. cuma sekiranya saya pilih untuk masuk ke form 6, maknanya saya perlu strugle. Tapi kan. Tapi kan. Tapi kan. sikap saya yang malas mau buka buku nie, otak pun lembab, bolehka saya dapat result yang okey dalam STPM ?? or should I go to any University in IPTA and take Diploma there. ?? Course yang akan saya ambil sekiranya saya masuk ke IPTA ialah Accaunting. Form 6 cuma 1 tahun setengah then direct pergi Degree but Diploma adalah 3 tahun. Haizz. Still not sure whether I should take Form 6 or Diploma. Maybe I should take in Form 6 . Just wait and see.
.
.


4. Private Universiti
Sorry. Private Universiti bukan pilihan saya. hehe
.
.


Ouhya about PLKN. lucky im in group 2.but the unlucky is..... I should Delay it if I continue my study. Time umur ku mau tua-tua lah baru dipanggil lagi. SIAL !!!!!!
.
.
.
.
.
.
|
|
|







I RANTED @ 6:16 PM